objavi na
pozareport.si

forum

Mediji

Četrtek, 16. oktober 2014 ob 06:59

Ne samo Katja Šeruga, več kot sto ljudi bo moralo oditi s časopisa Večer
Odgovorna urednica naj bi še pravočasno prestopila na Planet TV, na časopisu Večer se namreč začenja agonija, podobna dogajanjem v drugih mariborskih podjetjih
2014 Pozareport

Odpri galerijo

Katja Šeruga, odgovorna urednica mariborskega časopisa Večer, je bila hudo slabe volje, ko so novinarji Slovenskih novic pri njej samo preverjali govorice, ali res zapušča Večer in se vrača na televizijo, tokrat na Planet TV.
"Zakaj me to sprašujete, najprej povejte, zakaj in za kakšne potrebe ...," je živčno reagirala, potem pa informacijo na kratko zanikala.
Toda govorice, da se Katja Šeruga na skrivaj pogaja za prihod na Planet TV, prihajajo z Večera in Planeta TV. Šeruga naj bi se pogovarjala z Marijanom Jurencem, direktorjem podjetja Antenna Slo d.o.o., ki producira televizijski program Planet TV, in Bojanom Travnom, direktorjem ter odgovornim urednikom informativnega programa, in sicer za mesto novinarke. Dogovora sicer še ni, menda zato, ker nočejo ugoditi pogojem, ki ji postavlja Šeruga, ampak - kot pravijo naši viri - se bodo na koncu zmenili.

NI JI USPELO USTAVITI PADANJA NAKLADE VEČERA

Šeruga je na Večer prišla novembra 2012, prej je bila glavna zvezdnica informativnega programa Pop TV. Padanja naklade Večera ji ni upelo ustaviti, nasprotno, prodaja časopisa je z njenim urednikovanjem upadla še za dodatnih 4 tisoč izvodov (od 28 tisoč na 24 tisoč), gre pa za uradne podatke Slovenske oglaševalske zbornice, do junija letos. Zdaj je naklada še nekoliko nižja, menda okoli 22 tisoč izvodov. Na Večeru si je Šeruga nakopala tudi kopico zamer, pri čemer ji starejša generacija novinarjev očita, da jih je preveč "odrinila", del mlajše generacije pa, da se je preveč "priklonila" enemu od urednikov ter predsedniku Društva novinarjev Slovenije Matiji Stepišniku in postala članica tako imenovane "Stepišnikove četice". Njen uredniški položaj ter ugled pa sta se drastično zamajala po javnem razkritju afere iz začetkov njene novinarske kariere, ko se je izkazalo, da je za enega od člankov, ki jih je objavila v Večeru, prejela denar tudi od "naročnika članka".
Je pa začela "hoditi" z uredniškim kolegom Aljošo Peršakom.

ZAPOSLENIH NAJ BI OSTALO MANJ KOT TRETJINA

Katja Šeruga pa še zdaleč ni edina, ki bo v prihodnjih mesecih tako ali drugače odšla z Večera. Na mariborski časopisni hiši, ki sta jo od časopisne hiše Delo pred dvema tednoma za en mlijon evrov dokončno kupila Uroš Hakl in Sašo Todorović oziroma njuno podjetje Dober Večer d.o.o., se obetajo drastična odpuščanja.
Čeprav se je pred časom govorilo, da nameravata Hakl in Todorović odpustiti 40 do 50 zaposlenih, zdaj že postaja jasno, da bo ta številka vsaj enkrat višja, če ne celo še dosti višja. Večer ima trenutno zaposlenih okoli 180 ljudi, Hakl in Todorović pa sta prek naročene študije podobnih založniških podjetij v tujini ugotovila, da ima lahko časopisno podjetje z okoli 13 do 15 milijonov evrov letnih prihodkov največ 40 do 50 zaposlenih sodelavcev. Hakl in Todorović o tem sicer ne dajeta uradnih izjav, nam je pa eden od njiju te podatke in napovedi neuradno potrdil.
Po javno dostopnih podatkih so prihodki Večera v lanskem letu znašali 13 milijonov evrov, še leto dni nazaj pa 14 milijonov in 200 tisoč evrov. Po drugi strani se povečuje finančna izguba podjetja (Večer že dve leti zapored posluje z minusom), ki je s 722 tisoč evrov iz leta 2012 v lanskem letu narasla že na 927 tisoč evrov.
Zaradi teh številk se mnogi poznavalci medijev tudi čudijo, zakaj sta se Hakl, bivši vodilni uslužbenec agencije Pristop, in Sašo Todorović, nekdanji direktor T-2, sploh odločila za malce avanturistični nakup Večera, čeprav sta ga dobila navidezno poceni.
Te dni, ko Hakl in Todorović v svoje roke tudi "operativno" prevzemata vodenje mariborske časopisne hiše, sta po naših zanesljivih informacijah že sprejela odločitev, da bosta v najkrajšem možnem času prodala "Večerovo srebrnino", to je stavbo Večera na Svetozarevski ulici 13 v Mariboru, in prostore ljubljanskega dopisništva Večera na Cankarjevi ulici 1. Denar, ki naj bi ga dobila od kupnine, pa nameravata uporabiti za odpravnine pri odpovedih zaposlenih. Svežega denarja za odpravnine namreč nimata, saj sta si - kot poročajo tudi drugi mediji - večino denarja za nakup Večera, vsaj okoli 800 tisoč evrov, izposodila. Največ iz Haklovega družinskega podjetja Hakl & Hakl (menda 600 tisoč evrov), 200 tisoč evrov pa naj bi jima posodilo mariborsko podjetje Pronet d.o.o., poslovno in prijateljsko povezano tudi z nekdanjim predsednikom uprave Nove kreditne banke Maribor Matjažem Kovačičem.
Vse to kaže, da se tudi časopisu Večer kmalu obeta poslovna agonija, podobna agonijam v številnih drugih mariborskih podjetjih. Verjetno bomo tudi priča vedno srditejšim spopadom med uredništvom, zaposlenimi, sindikati in novima lastnikoma, pri čemer bo zanimivo opazovati, koliko časa bosta Hakl in Todorović še dopuščala obračunavanje z njima na Večerovih, torej "njunih" medijskih platformah.
Vasja Jager, novinar Večera, ki je pred časom hotel postati član vodstva Komisije za preprečevanje korupcije, je pred dvema dnevoma na svojem facebook profilu zapisal, da slovenske medije "vodijo kriminalci", pri čemer je skoraj zanesljivo imel v mislih Bojana Petana (Dnevnik) in Uroša Hakla (zdaj že Večer), zaradi znanih postopkov, ki jih zoper Petana in Hakla vodijo kriminalisti Nacionalnega preiskovalnega urada.
Znameniti medijski mogotec Rupert Murdoch si novinarskih napadov nase znotraj svojega medijskega imperija seveda ne dovoli niti slučajno, prav tako ne Bojan Petan na Dnevniku, no, bomo videli, kako se bosta s tem soočala Uroš Hakl in Sašo Todorovič ...

REZERVNI SCENARIJ: PRODAJA BLAGOVNE ZNAMKE VEČER

Po naših informacijah pa naj bi Hakl in Todorović sicer že imela pripravljen tudi pravno vzdržni "rezervni scenarij", če bi se poslovanje Večera ter množično odpuščanje začelo še bolj zapletati. V tem primeru bi blagovno znamko Večer najprej prodala nekemu "tretjemu" podjetju, sedanjo časopisno hišo Večer bi poslala v stečaj, prej omenjeno tretje podjetje pa bi začelo izdajati "nov Večer", na povsem novih poslovnih temeljih, brez sedanjih obremenitev ...

Sorodne vsebine

Galerija slik

Teme
Katja Šeruga Marijanom Jurencem Bojanom Travnom Matiji Stepišniku Aljošo Peršakom Uroš Hakl Sašo Todorović Matjažem Kovačičem Vasja Jager Bojana Petana Rupert Murdoch

objavi na pozareport.si

Zadnji komentarji

Prijatelji

NAJBOLJ OBISKANO

Ne samo Katja Šeruga, več kot sto ljudi bo moralo oditi s časopisa Večer